Služba za poboljšanje kvaliteta
Šef Službe :
prim. dr. Berina Hrustić, spec. porodične/obiteljske medicine
Referent za upravljanje rizikom:
dipl. med. ses. Spomenka Omanović
Referent za odnose sa pacijentima i osobljem i mjerenjem kvaliteta:
dipl. med. teh. Damir Mujkanović
kontakt: 035 368 411 lok: 140
Radno vrijeme: 07-15:30
SLUŽBA OBAVLJA SLJEDEĆE POSLOVE:
- Rad na uspostavljanju, razvijanju i poboljšanju kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih usluga u svim organizacionim jedinicama Ustanove,
- Praćenje i unapređenje kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih usluga,
- Učešće u izradi planova upravljanja kvalitetom i upravljanja rizikom organizacionih jedinica i praćenje njihove realizacije,
- Rad na ispunjavanju standarda, kriterija i indikatora predviđenih zakonskim i podzakonskim aktima,
- Standardizacija medicinske dokumentacije,
- Provođenje postupka po žalbama bolesnika,
- Mjerenje zadovoljstva korisnika i zaposlenika,
- Vođenje postupka akreditacije Ustanove,
- Izrada izvještaja i analiza u oblasti upravljanja kvalitetom.
SISTEM KVALITETA
- Zdravstveni sistem, medicinsko osoblje i ostali zaposlenici u zdravstvenim ustanovama u poslednjih 10-15 god. suočavaju se sa zahtjevima društva i korisnika zdravstvenih usluga za većim kvalitetom zdravstvene zaštite i manjim rizicima od nepovoljnih ishoda liječenja i pojedinih dijagnostičkih procedura.
- Usvajanjem Politike (juli 2003.), donošenjem Zakona o poboljšanju kvaliteta i akreditaciji (oktobar 2005.), i Odlukom o početku rada Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u Federaciji BiH (“Službene novine Federacije BiH”, broj 68/05), Vlada Federacije BiH je obavezala sve relevantne aktere u zdravstvu, a Zakon sva ministarstva zdravstva da organiziraju i sve javne i privatne zdravstvene ustanove da uvedu sisteme poboljšanja kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih usluga.
- Odlukom Upravnog odbora 2005. godine započinje proces promjena u JZU Dom zdravlja sa poliklinikom „dr Mustafa Šehović” Tuzla s ciljem uspostavljanja sistema poboljšanja kvaliteta u saradnji sa Agencijom za kvalitet i akreditaciju, AKAZ. Taj dugotrajan i zahtijevan proces koji iziskuje potpuno uključivanje menadžmenta i svih ostalih zaposlenika Ustanove, jedini je izlaz ukoliko želimo biti ustanova s kompetentnim i konkurentnim zdravstvenim službama i zadovoljnim korisnicima.
ORGANIZACIONA STRUKTURA SISTEMA KVALITETA:
Organizacionu strukturu sistema za kvalitet čini:
- Komisija za poboljšanje kvaliteta
- Služba za poboljšanje kvaliteta
Komisiju za poboljšanje kvaliteta čini:
- Menadžer za kvalitet ( predsjednik )
- Načelnici organizacionih jedinica
- Kordinator za upravljanje rizikom
- Predstavnici medicinskih sestara i tehničara
- Predstavnici administrativnog osoblja
- Predstavnici pacijenata
Komisija je nadležna za:
- Uspostavu, razvoj i upravljanje sistemom kvaliteta u Ustanovi.
- Strateško planiranje i donošenje odluka o smjernicama i postupcima osiguranja i poboljšanja kvaliteta.
- Predlaganje konkretnih projekata i aktivnosti radi osiguranja i poboljšanja kvaliteta.
- Osiguranje djelotvornosti postupaka unapređenja kvaliteta i nadziranje efikasnosti provedbe internih mehanizama za osiguranje i poboljšanje kvaliteta u svim organizacionim jedinicama Ustanove.
U realizaciji definisanih nadležnosti Komisija za kvalitet:
- Učestvuje u definisanju, prijedlaganju i redefinisanju vizije, misije, politike i ciljeva kvaliteta.
- Analizira izvještaje o preispitivanju sistema za osiguranje kvaliteta.
- Analizira izvještaje o internim i eksternim provjerama kvaliteta.
- Razmatra inicijative i izvještaje o kvalitetu.
- Predlaže direktoru Ustanove usvajanje dokumenata sistema kvaliteta i učestvuje u njihovoj izradi.
- U cilju realizacije zadataka definisanih Pravilnikom o poboljšanju kvaliteta i relevantnim propisima iz oblasti osiguranja kvaliteta, predlaže imenovanje posebnih stručnih tijela, komisija i timova.